Lesona 6 azo notsoahina t@ ilay kabarin'ilay Vazaha

1. Radomy ( 15/07/2009 17:04)
Miarahaba,

Malaza izao ny kabary nataon'ny maso ivohon'ny lafrantsa omaly. Inona no dikan'ireny? Inona no azo tsoahina? Nahoana no dia faly ny HAT? nahoana no notehafana ny kabariny kanefa efa maromaro ihany ny malagasy, ny olontsotra izay nivohy foana ny ventin-dresaka voalaza tao fa niniana tsy nohenoina?

Nahoana koa no dia tsy hainoin'ny mpanaraka azy teny na ingahy Roindefo (notsiphanan'ny Ny Hasina Andriamanjato) na Andry Rajoelina (notsipahin'ny Blanche Nirina)?

Sy ny sisa: Ady hevitra politika moa no misy eto ka aleo zarazaraina ny hevitra mba hamisavisana ny marina.

Fanazavana fohifohy: http://gasikarasahy.blogvie.com

Mankahery hatrany.
novalian'i fijo ny 17/07/2009 20:39
2. Onjakeli ( 15/07/2009 17:11)
satria mzava fa miady an-trano ireo. mbola tsy hain'ialahy ihany ve?
3. xxx ( 15/07/2009 17:44)
Miarahaba,

Satria teny frantsay ilay lahatsoratra dia mamelà ahy hamaly amin'izay teny frantsay kely mba haiko.

"L'article de Radomy est très bien écrit mais à part quelques copier-coller des dires de l'ambassadeur, il n'a aucune consistance, telle une soupe sans saveur, un discours qui sonne faux et qui sonne surtout dans le vide.

On l'a compris, son message est: " Tout ce que l'ambassadeur a dit, tout le monde l'a déjà pensé tout bas, et le professeur Zafy Albert avait déjà dit la meme chose".

Ce qui m'interpelle déjà, dans un premier temps, c'est la phrase: "il a fallu donc qu'"un blanc" l'énonce pour que la HAT à travers ses porte-plumes se réjouissent, y trouvent grâce et les prennent, sans rire, comme des paroles d'évangile".

Pourquoi faut-il encore et toujours parler de "blanc"? N'est-il pas possible pour l'auteur de jeter aux oubliettes cette notion de blanc et de noir, qu'il fait exprès d'évoquer pour pouvoir entretenir la discrimination que l'on essaie actuellement d'effacer? Car sa phrase suppose donc que le malgache se plie au "blanc", considère le blanc comme un étre supérieur puisque c'est le seul qu'on écoute réeellement quand il parle, et par conséquent, que celui qui nous ressemble, l'autre malgache,à peau noire, (ou chocolat au lait, comme vous voulez) qui a dit la meme chose, n'a pas été écouté parce qu'il n'est pas "blanc". Est-ce bien cela? Je trouve que cela est vraiment un préjugé fort issu seulement d'une volonté de ressasser encore et encore des problèmes de discrimination raciale que le monde entier souhaite oublier, et donc que cela tient plutot d'un complexe personnel de l'auteur- peut etre?- envers les "blancs". Qu'aurait dit l'auteur si c'était Chissano qui avait dit les memes choses que Chataignier?
La HAT se plie non pas parce que les paroles viennent d'un blanc, mais surtout parce qu'ils se doivent de le respecter, lui étant un représentant de la communauté internationale, et donc la HAT sait qu'elle doit se tenir surtout après son échec cuisant de Bruxelles, d'autantque cet ambassadeur n'a pas maché ses mots. Chissano, Wade, peu importe, l'auraient aussi dit, que j'estime que la HAT aurait réagit de la meme manière, et non pas parce que c'est un "blanc".

La deuxième chose qui m'interpelle est lorsque l'auteur essaie d'argumenter la non-valabilité des "allégations proférées par les suppôts de Ravalomanana contre la France". Il dit: " Dans quel pays se trouve la majorité des suppôts de Ravalomanana, les plus fanatiques et les plus virulents, les dénommés GTT qui disent haïr le plus la France"?

Je crois qu'il est nécessaire d'abord d'apporter une correction à cette affirmation gratuite et qui plus est, fausse information, car les GTT n'ont jamais affirmé haïr la France. Pour le savoir, il aurait fallu au moins assister à une réunion des GTT. Ils ne se battent pas CONTRE la FRANCE, mais contre ces dirigeants et ces sociétés qui coopèrent et qui continuent à soutirer les richesses de Madagascar et autres pays d'Afrique en les faisant entretuer, celle si connue sous le nom de Françafrique. J'ai assisté à une des réunions des GTT, et je peux témoigner ici que les GTT s'entendent très bien avec les français, d'ailleurs beaucoup de français sont présents a leurs cotés pendant les réunions, conférences et manifestations et soutiennent leur lutte, et ces FRANCAIS savent très bien que les GTT ne se battent pas contre les FRANCAIS en tant que tels mais contre ceux qui sont en train de mener leur PAYS d'ORIGINE au chaos.
Il est à préciser que les premiers qui se sont battus contre la Françafrique, ce ne sont pas des africains, non, ce sont des français de souche.

Je veux bien admettre que l'auteur s'accorde avec l'ambassadeur pour dire que les pro-Ra8 font des affirmations gratuites contre la France, si l'auteur n'a pas le discernement nécessaire et qu'il n'accepte que ce qu'il veut accepter, pensant qu'un ambassadeur ayant passé seulement 4 mois à Madagascar puisse donner des leçons à une partie du peuple malgache qui a choisi démocratiquement son président, et que s'il fait un si long discours, c'est juste histoire de dépenser sa salive, et pas pour d'autres intentions. Mais encore faut-il étre suffisamment convaincant pour prouver le contraire.

Alors cessons de véhiculer de fausses informations qui permettent une critique facile mais non justifiée."
4. locl ( 15/07/2009 18:36)
Za mahita fa diso fanantenana ny France t@ HAT, nihevitra moa zany ry zareo fa handeha araka ny planning izay noheveriny io zavatra io, kinanjo zava-doza no mitranga satria tsy hainy fa le gasy ange ka ny paosiny no priorité e!

Dia io izy io mandroso mihemotra toy ny lelonjaza io. Ny loza dia ny vahoaka no hihinana ny mafy indrindra satria tsy hisy intsony ny vola rehefa kelikely eo
5. Radomy ( 15/07/2009 19:06)
Miaraha indray ary hamaly an'i xxx am-panajana:

Hoy xxx: On l'a compris, son message est: " Tout ce que l'ambassadeur a dit, tout le monde l'a déjà pensé tout bas, et le professeur Zafy Albert avait déjà dit la meme chose".
Ce qui m'interpelle déjà, dans un premier temps, c'est la phrase: "il a fallu donc qu'"un blanc" l'énonce pour que la HAT à travers ses porte-plumes se réjouissent, y trouvent grâce et les prennent, sans rire, comme des paroles d'évangile".
Pourquoi faut-il encore et toujours parler de "blanc"? N'est-il pas possible pour l'auteur de jeter aux oubliettes cette notion de blanc et de noir, qu'il fait exprès d'évoquer pour pouvoir entretenir la discrimination que l'on essaie actuellement d'effacer? Car sa phrase suppose donc que le malgache se plie au "blanc", considère le blanc comme un étre supérieur puisque c'est le seul qu'on écoute réeellement quand il parle, et par conséquent, que celui qui nous ressemble, l'autre malgache,à peau noire, (ou chocolat au lait, comme vous voulez) qui a dit la meme chose, n'a pas été écouté parce qu'il n'est pas "blanc". Est-ce bien cela? Je trouve que cela est vraiment un préjugé fort issu

Valinteniko: C’est exactement ce que j’insinue. J’attendais de votre part plutôt un argument qui pourrait me dédire : Pourquoi, pour quelles raisons alors la HAT n’a jamais tenu compte les « propos » tenus par des « malgaches » qui sont pourtant les méme que ceux tenus par l’ambassadeur ? Donnez moi une seule raison pour que je puisse retirer mes insinuations.

Hoy xxx: seulement d'une volonté de ressasser encore et encore des problèmes de discrimination raciale que le monde entier souhaite oublier, et donc que cela tient plutot d'un complexe personnel de l'auteur- peut etre?- envers les "blancs".

Valinteniko: Le problème de discrimination n’a jamais été posé par ceux qui s’en interrogent ni par ceux qui le redoutent mais plutôt, à mon avis, par ceux qui feignent d’ignorer l’existence. Or cette politique de « l’ignorance consciencieuse » n’a produit que le malheur que nous connaissons tous depuis plus d’un demi siècle, dont le plus récent est celui que le peuple vit actuellement.

Hoy xxx: Qu'aurait dit l'auteur si c'était Chissano qui avait dit les memes choses que Chataignier?

Valinteniko: Pourquoi parler de Chissano alors que ceux qui l’ont précédé, des « noirs » (Ouadraogo et Tiébilé) ont reçu de « votre part » le méme volé de bois vert. Il a fallu donc que cela soit un « blanc » pour que le « complexe » se calme. Désolé mais je relate des faits. Et je les prouve. J’attend volontiers de votre part autant de preuves de mon erreur.

Hoy xxx: La HAT se plie non pas parce que les paroles viennent d'un blanc, mais surtout parce qu'ils se doivent de le respecter, lui étant un représentant de la communauté internationale, et donc la HAT sait qu'elle doit se tenir surtout après son échec cuisant de Bruxelles, d'autantque cet ambassadeur n'a pas maché ses mots. Chissano, Wade, peu importe, l'auraient aussi dit, que j'estime que la HAT aurait réagit de la meme manière, et non pas parce que c'est un "blanc".

Valinteniko: Non ! Tiébilé est passé ! Ouadraougo est venu. Vous savez ce que vous avez proférés.

Hoy xxx: La deuxième chose qui m'interpelle est lorsque l'auteur essaie d'argumenter la non-valabilité des "allégations proférées par les suppôts de Ravalomanana contre la France". Il dit: " Dans quel pays se trouve la majorité des suppôts de Ravalomanana, les plus fanatiques et les plus virulents, les dénommés GTT qui disent haïr le plus la France"?

Je crois qu'il est nécessaire d'abord d'apporter une correction à cette affirmation gratuite et qui plus est, fausse information, car les GTT n'ont jamais affirmé haïr la France. Pour le savoir, il aurait fallu au moins assister à une réunion des GTT. Ils ne se battent pas CONTRE la FRANCE, mais contre ces dirigeants et ces sociétés qui coopèrent et qui continuent à soutirer les richesses de Madagascar et autres pays d'Afrique en les faisant entretuer, celle si connue sous le nom de Françafrique. J'ai assisté à une des réunions des GTT, et je peux témoigner ici que les GTT s'entendent très bien avec les français, d'ailleurs beaucoup de français sont présents a leurs cotés pendant les réunions, conférences et manifestations et soutiennent leur lutte, et ces FRANCAIS savent très bien que les GTT ne se battent pas contre les FRANCAIS en tant que tels mais contre ceux qui sont en train de mener leur PAYS d'ORIGINE au chaos.
Il est à préciser que les premiers qui se sont battus contre la Françafrique, ce ne sont pas des africains, non, ce sont des français de souche.

Valinteniko: Justement ! Le problème est là. On est avec la France lorsque cela nous arrange. Mais on est contre lorsque cela ne nous arrange pas. Je ne vais pas loin pour balayer votre argument, et je me réfère sur ce que l’ambassadeur a dit lui-méme et je vous le cite : «
« Je ne peux évidemment passer sous silence les multiples accusations dont mon pays a fait l’objet ces derniers mois. Ces accusations faites d’insinuations sans fondement, d’interprétations malveillantes, de rumeurs absurdes, sont aussi excessives qu’insignifiantes. Elles ne mériteraient qu’un profond mépris si elles n’avaient pas été reprises à leur compte par certains hommes politiques. Je veux croire pour ces derniers que leurs paroles, prononcées sous le coup de l’énervement et de la colère, toujours mauvaise conseillère, ont trahi les pensées ‘de leurs auteurs. Je remercie d’ailleurs les nombreux anciens Ministres ou parlementaires qui ont tenu à me présenter leurs excuses personnelles pour des propos qu’ils estimaient déplacés. »

- Si vous avez bien lu, c’est bel et bien des « anciens ministres » (des ministres de Ravalomanana) qui lui ont présenter des excuses. Je vous laisse le soin de désigner les personnes ainsi incriminées.

Hoy xxx: Je veux bien admettre que l'auteur s'accorde avec l'ambassadeur pour dire que les pro-Ra8 font des affirmations gratuites contre la France, si l'auteur n'a pas le discernement nécessaire et qu'il n'accepte que ce qu'il veut accepter, pensant qu'un ambassadeur ayant passé seulement 4 mois à Madagascar puisse donner des leçons à une partie du peuple malgache qui a choisi démocratiquement son président, et que s'il fait un si long discours, c'est juste histoire de dépenser sa salive, et pas pour d'autres intentions. Mais encore faut-il étre suffisamment convaincant pour prouver le contraire.

Valinteiko: En réalité, L’ambassadeur n’a donné aucune nouvelle leçon puisque toutes les leçons ont été déjà prodiguées quotidiennement par les « malgaches » que j’ai cités sauf qu’ils n’ont jamais été écoutés. Ce sont ces « leçons » (donc préexistantes) que j’ai tenté de tirer du discours et, que j’ai profité de mettre en exergue.

Hoy xxx: Alors cessons de véhiculer de fausses informations qui permettent une critique facile mais non justifiée."

Valinteniko: Je crois sincèrement que c’est plutôt l’absence d'argument de votre part (ce que je regrette beaucoup d'ailleurs) qui fait que votre insinuation n’est pas justifiée. Je n’attend pourtant qu’une chose : que vous arriviez à gommer mes arguments.

Mankahery hatrany.
6. patrick2002 ( 15/07/2009 19:54)
Nahoana koa no dia tsy hainoin'ny mpanaraka azy teny na ingahy Roindefo (notsiphanan'ny Ny Hasina Andriamanjato) na Andry Rajoelina (notsipahin'ny Blanche Nirina)?

Lava loatra ka tsy namaky hatraminy farany ,fa tiako valiana fotsiny ity ,
i Monja Roindefo dia niteny fa a titre personnel izay rehetra tonga teny ,fa tsy officiel ,dikany dia tsy mahazo mikabary ,ary mazava fa tsy nisy namaly ny kabariny Mr l`ambassadeur.
7. xxx ( 15/07/2009 20:18)
"patrick2002":
Izaho manokana aloha dia tsy hitako intsony izay hiadiana hevitra matotra ato amin`ity forum ity
oadray ! ary toa mbola mamaly dinika ato ihany anefa ??? very tadipoatra nga sa naninona tampoka teo no mbola eto ihany no aleha sy mamaly dinika ?? aiza re zany e !!
8. Radomy ( 15/07/2009 20:31)
patrick2002:

Lava loatra ka tsy namaky hatraminy farany ,fa tiako valiana fotsiny ity ,
i Monja Roindefo dia niteny fa a titre personnel izay rehetra tonga teny ,fa tsy officiel ,dikany dia tsy mahazo mikabary ,ary mazava fa tsy nisy namaly ny kabariny Mr l`ambassadeur.

Marina izany! Saingy tsy ilay izy nandeha tany no notsikeraiko ary notondroiko fa noho izy sahy nilaza fa "tsy mahalala ny fisian'izany fandrarana nataon'ny praiministra izany". Sahala amin'izany koa i Blanche Nirina. Sahy mitsipaka ny lazain'ny Roindefo sy Andry Rajoelina kanefa lehiben'ny HAT no oheverana an'ity Andry ity. Porofo izany fa misy "déficit d'autorité" ireto bandy ireto. Tena loza be izany raha izany.

Mankahery harany.
9. xxx ( 15/07/2009 20:52)
aleo hiady eo fa samy jiolahy ,izany no fomban'ny mpangalatra rehefa azony ny entana nangalariny,ny namany @ izay indray no advers vao2
10. fijo ( 15/07/2009 21:47)
le filazana fa jiolahy daholo ny hAT s aloha tsy dia ekeko.satria misy olona misaina ihany ao,saingy diso safidy fotsony.

eto dia efa voalazan'i locl ery ambony ny tena izy.
niarahan'ny rehetra nahita ilay adihevitra nitranga tao amin'ny parlementa frantsay momba ny madagasikara.izay nampiseo nibaribary fa i frants ano tao ambadiky TGV sy ny 13 mai.ary tsy menatra nampahatsiahy,"fa raha mihizingizina i andry,dia ampahatsiahivina azy fa isika no niaro azy fony izy tao anaty sarotra"

izany hoe ny frantsay no nanongana an dravalo;saingy tsy nampoiziny fa ilay notohanany hanao izany anie ka mety hivadika aminy avy eo.ny hevitry ny frantsay mantsy dia hoe ahongana ravalo dia aroso eo ny olony"PADESM" sylla no ten atiandry zareo apetraka eo.
iny frantsay zanaky ny 1er republika ary katolika.saingy ratsirahonana koa dia nahatakatra ilay izy,ka nivadika tampoka,dia izao fikatsoana izao.
eto ny frantsay vao kenda taoana.ary mety hanaozavatra hafa tsy ampoizina indray .
mandainga ny frantsay ary manatsara tena rah amilaza fa tsy tao ambadik'izao zavatra mitranga izao.
11. ndenn ( 16/07/2009 02:02)
Tsy tokony hahagaga raha ireny no teny navoakan' ilay ambassadeur , ny zavatra tsara ho marihina dia tsy maintsy manao ny asany @ maha ambassadeur azy izy , ary manana droit hi- critiquer ny fitondrana misy azy .
Sava ranonando ny fijeriko ny teniny , ary mbola ho betsaka ny zavatra vokarin' izany kabariny izany .Anjaran' ny malagasy tsi 11 ny mamakafaka ny hevitra ambadika tiany ho ampitaina @ izay ho akony.
Ny indro kely tsy nankasitrahako ny teniny dia ilay mot hoe " clebart" ,midika hoe alika mantsy izy io , ka raha ohatra raisiny ho alika daholo ny mpanao politika malagasy dia ao raha .
Olona ve hitovy @ alika ? Tsy mpanao politika amiko ny olona manana langage ohatr' izany fa arriviste sy opportuniste , point .Tsy tokony omena hasina sy dinihana akory ny fotokeviny.
8) 8)
12. FrankMartin ( 16/07/2009 13:16)
Marina tanteraka ny voala etsy ambony :

\" Tsy mpanao politika amiko ny olona manana langage ohatr\' izany fa arriviste sy opportuniste , point .Tsy tokony omena hasina sy dinihana akory ny fotokeviny. \"
13. Radomy ( 16/07/2009 16:15)
Miarahaba,

Io ary fa tonga ilay nandrasana: Ilay fahatahorana hiady hevitra noho ny tahotra tsy hanan-kevitra. Ka izany no mahatonga ny fahafinaretana manao ping-pong sy mandany andro hanaovana tora-po. Mampalahelo hoa ny malagasy satria porofo ahitana fa mbola tena mahantra isika. Na ny ao Afrika aza dia mba maromaro ihany ny blog na site izay mba misy "fahasahiana" mamotika ny tsy mety, fahasahiana misikotra ny vay manta hanasitranana azy.

Ny antsika malagasy anefa dia io izy io: Matahotra miady hevitra; matahotra atao hoe "resy" (kanefa ny faharesena ihany no mampianatra mandresy), sy ny sisa. Ny hany maha velom-bolo ahy (ary izay no isan'ny zavatra tadiaviko) dia ny mahita fa ilaina ny hampiroboroboana ny serasera internet satria io fahavitsian'ny olona afaka misera io ihany no mahatonga ny ady hevitra tsy lasa lavitra.

Mankahery Hatrany.
14. ndotofetsy ( 16/07/2009 17:48)
FrankMartin:

Marina tanteraka ny voala etsy ambony :

\" Tsy mpanao politika amiko ny olona manana langage ohatr\' izany fa arriviste sy opportuniste , point .Tsy tokony omena hasina sy dinihana akory ny fotokeviny. \"

ary mbola tsy azonareo foana hoe inona ny atao hoe politika:
afaka mivadika akanjo
afaka manao double language
manao demagozia
mandainga
mampanantena ny tsy misy

ataoko fa mazava angamba izay

15. fijo ( 16/07/2009 20:12)
ny ambasadaoro aloha ,dia hialako tsiny fa tsy natao hitsikera ny fitondrana amin'ny tany misy azy.io dia tena efa fitsabahana amin'ny raharahantokatranon'olona,izao dia mibaribary fa ny frantsay dia mitsabaka tanteraka amin'ny raharah amalagasy.ary mbola manalika koa fanampiny,nefa ny azy tsy hitany
16. kidoropamba ( 17/07/2009 07:55)
Rehefa alika dia aleo alikaina e. Tsy koi izany. Rehefa vaza miteny dia oui missié, oui missié rehefa ny malagasy dia lazaina fa tsy ilaina nareo e.

Avelao ao HAT ireo hangetoran'ny vazaha fa mendrika azy izany. Io adalanareo io angaha no nanesorana an'i levalo teo? Tssssss!!!!!!

Ra8 dehors! TGV dehors! tena mamono malagasy mihitsy. Dia ambakain'ny vazaha eo: Io ilay lazain-dRadomy e: Manao FIAVONANAN'ALIKA é, MIAVONAVONA kanefa variana mihinan-tay. Aleo tsorina mazava ary boriborio ilay izy radomy à.

Roindefo manao izay saimpatany @ mpanjaka sakalava izany, tsssssss!
Rajoelina manao izay adalany miaraka @ DJ tsy misaina ireo
Ry Hasina Andriamanjato, Ratsirahonana sy ny mitady hanambaka vahoaka ihany, ry Hajo lasa ministra ka lasa adala.....ASEHOY ANAY IO FIHAVONAN'ALIKA ATAONAREO IO E: MIAVONAVONA KANEFA MIHINAN-TAY. Tsory hoa le resaka Radomy a.

Ravalomanana koa torak'izany: Hiverina hiverina hiverina kanefa ny saina maloto tsy mba diovina aloha. MIAVONAVONA INDRAY RAVALO , ka Manao FIAVONAN'ALIKA, FENO AVONAVONA KANEFA MIHINAN-TAY.

Arosoy hay teny hafa indray Radomy fa milay ilay "oha-bolana" e. Tena nagetoran-Andriamanitra hoa Ramalagasy e.
17. fijo ( 17/07/2009 20:39)
ngah ahono mangetotra izany andriamanitra izany,
© Eugene Heriniaina - serasera.org 1999 - 2026 - page load 0.0499