Ahoana hoy ny lalàna

1. sohitika2008 ( 21/03/2009 17:59)
Momba ny fanonganam-panjakana?
novalian'i jesuisla ny 17/01/2012 18:03
2. HESHA ( 24/03/2009 10:00)
Za koa mba te-hahalala misimisy kokoa ny mikasika ny Lalana eo anatrehan izao zava-mitranga rehetra izao.

Hoe "coup d'etat", Ravalo ni-demissionne fa ny General Hyppolite no voaambana basy, VIVA midradradradra fa tsis coup d Etat ref tsis President, mba azavao oe ry reto ?

Le fandravana ny Antenimiera, inn no lalana mahakasika izay

Le famotsoran keloka ho an ny gadra politika, inn no lalana mahakasika izay

Misaotra mialoha,
3. captation ( 31/03/2009 03:17)
"Article 60 de la constitution- [b]Lorsque les Institutions de la République, l’indépendance de la Nation, son unité ou l’intégrité de son territoire sont menacées et que le fonctionnement régulier des pouvoirs publics se trouvent compromis, le Président de la République peut proclamer, sur tout ou partie du territoire national, la situation d’exception, à savoir la situation d’urgence, l’état de nécessité ou la loi martiale. La décision est prise par le Président de la République en Conseil des Ministres, après avis des Présidents de l’Assemblée Nationale, du Sénat et de la Haute Cour Constitutionnelle.
La situation d’exception peut être prolongée au-delà de quinze jours dans les mêmes formes.
La proclamation de la situation d’exception confère au Président de la République des pouvoirs spéciaux dont l’étendue et la durée sont fixées par une loi organique.
Dès la proclamation de l’une des situations d’exception précitées, le Président de la République peut légiférer par voie d’ordonnance pour des matières qui relèvent du domaine de la loi. "
----------------
17 mars 2009

Le Président de la République, Marc Ravalomanana, par le Décret 2009/ 239 du 17 mars 2009, a décidé la dissolution du gouvernement, en abrogeant le décret portant nomination des membres du gouvernement.


Par l'Ordonnance 2009-001 en date du 17 mars 2009, le Président de la République a décidé de conférer à un Directoire militaire les pleins pouvoirs.

- Les pleins pouvoirs sont donnés à un Directoire Militaire dirigé par le plus ancien dans le grade le plus élevé, toutes armes confondues.

- Il en est le Président.

- La composition, l'organisation de ce Directoire Militaire sont laissées à l'appréciation de son Président.
- Le Directoire militaire exerce cumulativement les fonctions du Président de la République et celles du Premier Ministre qui leur sont dévolues par la Constitution.

- Le Directoire Militaire a pour mission de :

o Organiser les Assises nationales aux fins de discuter et d'élaborer les modifications éventuelles de la Constitution

o Préparer la révision du Code électoral

o Préparer la loi sur les partis politiques

o Organiser les élections qui s'imposent dans les délais n'excédant pas 24 mois.

Le Directoire Militaire peut prendre toutes autres mesures qu'il estime nécessaires en vue d'instaurer un ordre public stable, de favoriser une authentique réconciliation nationale permettant un véritable développement économique et social.

Dans une déclaration à la nation, le Président de la République, Marc Ravalomanana, a affirmé que sa décision était difficile à prendre, après mûre et profonde réflexion, mais qu'il devait la prendre pour l'intérêt suprême de la nation, devant les divergences de vues aussi bien au niveau des Armées qu'au niveau des citoyens. Il a réitéré que le respect de la Constitution était sacré et que le rétablissement de la paix sociale est important. Le Président de la République, l'appelant au calme, a adressé ses remerciements au peuple Malgache,aux collaborateurs, il a remercié la communauté internationale, les partenaires de Madagascar pour tout ce qui a été réalisé jusqu'ici.


Article 52 de la Constitution (extrait) - En cas de vacance de la Présidence de la République par suite de démission, de décès, d’empêchement définitif dans les conditions prévues à l’article 51 alinéa 2 ou de déchéance prononcée en application de l’article 126, il est procédé à l’élection d’un nouveau Président conformément aux dispositions des articles 46 et 47 ci-dessus.
La vacance est constatée par la Haute Cour Constitutionnelle.(...)
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fanazavana tsotsotra (miala tsiny aminy Bilinguisme , fa izay angamba no hahazoana kokoa ny resaka )


1-Directoire Militaire
Pour être plus clair, le Président de la République prononce l'une des situations d'exceptions suivantes , au cas ou le bon fonctionnement des institutions de la République est en péril pour diverses causes: (causes avancées: io greve be io izany ohatra)
-situation d'urgence
-etat de necessite
-loi martiale

En lisant consciencieusement l'article 60 de la Constitution , et en etant objectif, sans prise de position ni pour Rajoelina ni pour Ravalomanana,
l'article sus cité ne parle en rien de Directoire militaire.Il fallait choisir entre: situation d'urgence, etat de necessité ou loi martiale.Aucune de ces mesures n'a été choisie par Ravalomanana .

La décision de Ravalomanana de mettre en place un Directoire militaire est par conséquent contraire aux dispositifs de l'article 60; Nous faisons face ici à un veritable vide juridique. l'Ambassadeur des Etats Unis a pour sa part affirmé que Ravalomanana a dans ce cas de figure pris des decisions contraires à la Constitution

2-Démission
La démission du Président de la République est prévue par la Constitution
Elle fait partie d'une des causes de vacances de poste du Président de la République (article 52 de la Constitution ) .La HCC est la seule organe habilitée à constater que la Présidence est vacante, notamment par suite de démission.
Dans la déclaration du 17 mars 2009, ainsi que dans la rédaction de l'ordonnance 2009-01, le mot "demission" ou le terme "je démissionne" est introuvable.Par contre il est écrit :" Les pleins pouvoirs sont donnés à un Directoire Militaire dirigé par le plus ancien dans le grade le plus élevé, toutes armes confondues.

- Il en est le Président.
(...) Le Directoire militaire exerce cumulativement les fonctions du Président de la République et celles du Premier Ministre qui leur sont dévolues par la Constitution.
(...)Le Directoire Militaire peut prendre toutes autres mesures qu'il estime nécessaires en vue d'instaurer un ordre public stable, de favoriser une authentique réconciliation nationale permettant un véritable développement économique et social."

Donc:

Puisque "Le Directoire militaire exerce cumulativement les fonctions du Président de la République et celles du Premier Ministre qui leur sont dévolues par la Constitution", le juge, en exerçant son pouvoir d'interprétation de la loi , a considéré que puisque la fonction de Président de la République a ainsi été transféré par voie d'ordonnance à une autre entité, le Président en place est déchu de ses fonctions.

De plus , la même ordonnance autorise "Le Directoire Militaire à prendre toutes autres mesures qu'il estime nécessaires en vue d'instaurer un ordre public stable, de favoriser une authentique réconciliation nationale permettant un véritable développement économique et social."Par conséquent, c'est à bon droit que ce Directoire militaire a transféré ces pouvoirs à Andry Rajoelina , en estimant qu'il s'agit d'une décision permettant d'instaurer un ordre public stable
La HCC a suivi , à mon humble avic cette ligne d'idée, lorsque ses juges ont exercé leur pouvoir d'interpretation.

3- Dissolution du Parlement-amnistie et autres mesures

En référence à la même ordonnance 2009-01 , le Directoire Militaire " peut prendre toutes autres mesures qu'il estime nécessaires en vue d'instaurer un ordre public stable, de favoriser une authentique réconciliation nationale permettant un véritable développement économique et social."

La dissolution du Parlement fait partie des "toutes mesures prises estimées nécessaires"
Rappelons que tous ces pouvoirs sont donc transférés par Le directoire militaire à Andry Rajoelina, à partir de maintenant , pour lire l'ordonnance 2009-01, il faut remplacer tous les termes "directoire militaire " par "Andry rajoelina "

J'espère que ces quelques explications purement juridiques vous ont éclairées.
Je ne peux quand même m'empêcher d'affirmer que Ravalomanana, en signant cet ordonnance a été floué par ses plus proches Conseiller juridique. En effet, un bon conseiller juridique n'aurait en aucun cas commis l'erreur de zapper le contenu de cet article 60 , si important, et qui a une fois pour toute fixé le sort de Ravalomanana ; ou est ce que c'est Ravalomanana en personne qui aurait décidé d'agir ainsi ? Nous ne le saurons jamais , même si des sources peu concordantes ont affirmées que oui, il en a décidé ainsi.

Enfin, dernière question: y a t-il eu Coup d'Etat ou pas?
Au vu des dispositions de la constitution , et de l'interprétation de l'ordonnance 2009-01 par le Juge constitutionnel, (mais pas selon Viva ou autre source inconnue) il n'y a pas eu de coup d'Etat, il y a eu démission, suivie de transfert de pouvoir et de fonction comparable à une passation de fonction en droit du travail

Misaotra naharitra namaky
4. captation ( 31/03/2009 03:52)
Tohiny sady farany

Nahoana moa no naka fanapahankevitra ny communauté internationale mba handà io HAT io?

Satria i Madagasikara dia tsy irery eto an-tany , fa miara miasa aminy firenentsamihafa , na dia firenena mahaleo tena , afaka manapakevitra irery izay fomba itondram-panjakana aza ny mpitondra. (exemple ny nataony HCC t@ validation de Rajoelina )

Noho izany dia misy ilay antsoina @ fomba tsotra hoe \"Position commune\" , \"comportement commun\" sns , raha te ho mpikambana raikitra eo anivony Fikambanambe iraisampirenena ny firenena iray

Ohatra vitsivitys @ \"position commune\"
- reglement pacifique des différends, et rejet de tout reglement des différends par la force, illicéité de tout reglemnt par la force
-prise de pouvoir par voie democratique, i-e par une election a suffrage etc... (fifidianana)
izay tsy manaraka ireo dia lavina tanteraka ankitsy rano , na toy inona na toy inona mety hoe haratsiany mpitondra teo aloha , na hatsarany mpitondra teo aloha

Ity fahefana indray mitoraka ity raha dinihintsika tsara dia tsy nanaja ireo position commune iraisampirenenna ireo (tsy nisy fifidianana ) , noho izany tsy mifanaraka @ fitondratena takiana eo @ sehatra iraisampirenena
Vokany: na manaiky ny tsy naha lavorary ny fitondrany Ravalomanana aza ohatra i President Sarkozy , dia tsy maintsy miray hevitra @ fianakaviambe iraisampirenena izy nitsipaka noho io antony \"discipline commune \"io

Anjarany HAT ny mandefa lettre de motivation vaovao indray, any @ Fikambanambe iraisampirenena manazava ny heviny sy ny fototry ny tolona notarihiny

Mazava amintsika amin\'izay angamba ny antony hitakian\'ireo Fikambanana Iraisampirenena ireo ny hanaovana ny fifidianana farany izay haingana , mba hahatonga an\'i Madagascar indray intégré ao anaty ny ilay \"position commune \"


5. captation ( 31/03/2009 04:06)
Azo atao anie anefa ny mametraka requête any @ HCC ho fangatahana ny filazana fa mifanohitra @ Constitution io ordonnance 2009-01 io ka azo atao ny fanafoanana azy , ary mamerina aminy laoniny ny toedraharaha rehetra teo aloha
En français: demander à la HCC de statuer sur l'inconstitutionnalité de L'ordonnance 2009-01, impliquant son annulation , et du coup retour à la situation d'avant l'ordonnance: Ravalomanana miverina sns ...

Mais qui a cette capacité d'agir devant la HCC? Si je ne trompe pas ( à verifier) c'est le parlement
Mais puisque celui ci a été disssout ....
lol !!
:roll:
6. ravatorano ( 31/03/2009 06:08)
ka izay mihitsy
amiko ilay ordonnance nataon'ny Filoha Ravalomanana iny laharana 2009/001 dia efa nivoaka ny lalampanorenana satria tsy misy an'izany mihitsy ao anatin'ny lalampanorenana malagasy hoe afaka manome fahefana feno na ampahany ny miaramila na ny "directoire militaire" ny filohan'ny repoblika.
Ilay faharoa izay namboarin-dry Ratsirahonana ka nasaina neken'ny miaramila telolahy teny amin'ny Capsat laharana 2009-002 dia mbola tsy ao anatin'ny lalampanorenana koa.
Ny tena nahagaga ahy dia izao NEKEN'NY HCC ireo didy hitsivolana roa ireo ary raha nanazava ny antony ny lehiben'ny HCC dia niilaza fa ho "tombotsoan'ny firenena" no nanaovan dry zareo izany fanekena fandikana ny lalampanorenena izany !
Sa kosa v izaho no tsy mahazo
Za aloha dia tsy mahalala momba ny droit constitutionnel fa ny ao anatin'io lalampanorenana malagasy amizao io no novakiako dia tateriko eto !
zay ihany !
Noho izany dia izao raha tokony namindra fahefana Ingahy Ravalomanana dia tokony tamin'ny Lehibe ny Senatera dia Ingahy Ivan Randrianasandratriniony izany araky ny lalampanorenana ihany.Izay no ara-dalana amiko ny ankoatran'izay dia resabe fotsiny !
:wink:
7. tashaa ( 31/03/2009 12:56)
Hoy Ravatorano: "Noho izany dia izao raha tokony namindra fahefana Ingahy Ravalomanana dia tokony tamin'ny Lehibe ny Senatera dia Ingahy Ivan Randrianasandratriniony izany araky ny lalampanorenana ihany.Izay no ara-dalana amiko ny ankoatran'izay dia resabe fotsiny !"

Marina mihitsy izany
I Ravalomanana mihitsy no avy hatrany (antsitrapo? )dia nanao didy tsy nifanaraka t@ Lalampanorenana, raha nanao io ordonnance 2009-01 io.

Raha antsitrapo no nanaovany azy, dia politika be ilay izy satria nampirisika ny andaniny hilatsaka ao anaty ny"anti constitutionnel"=>après moi la deluge lol
Fomba fiady daholo izany ; Bataille politique tsy noeritreretiny andaniny io azony Ravalomanana io raha zohina @ saina tsy miangatra


Ny fihetsiky ny HCC indray , ka satria tsy naharay ilay requête pour statuer sur la conformité à la constitution izy dia nalefany ilay zavatra
Nefa moa iaraha mahalala hoe Mission impossible ho an'ny Parlement ilay requête.
Dia ny vokany dia : Samy nandika ny Lalampanorenana na i Ravalomanana, na ny HCC, na i Andry Rajoelina

Miaina tantareka ivelany Constitution izany isika izao é
Tsy mipetraka akory ilay fanontaniana hoe coup d'etat sa tsy coup d'etat?
Ny hitamaso dia Hors Constitution ireo rehetra ireo nanomboka t@ Ordonnance 2009-01, lany andro mifanagaigy eo daholo fotsiny ny andaniny sy ny ankilany , izay hanajana ny Constitution fotsiny aloha izao no tokony imasoana
8. Mirananirina ( 04/04/2009 14:51)
Tsy mahay lalàna intsony ny gasy,izany hoe voavidim-bola ny rehetra e.
9. ndenn ( 26/04/2009 08:25)
Trop de loi tue la loi hoy ny fitenenana izay . Raha ahodikodina isaky ny misy zava-mitranga izao ireny lalàna ireny dia azo lazaina fa avy @ petra- kevitra tsy mari-pototra ho an' ny mponina ,lasa ohatry ny kilalao ankamatatr' ankizy mbola vatony. 8O
10. ikaretsaka ( 26/04/2009 09:01)
Miombokevitra @ ndenn @ le hoe trop de loi tue la loi
5 ventsy sy telonjato ny lalana t@ faha mpanjaka
10 ny an'i IHaWeH
2 nen-drazezo...
Fa tsy gidraka be tokoa le izy t@ izany na vitsy aza
11. rhina ( 24/09/2009 16:15)
ka zay mintsy ry ikaretsaka
zay nga le oe mena ambanin'ny mena !!??
12. jesuisla ( 17/01/2012 18:03)
Misy v olona mangalatra eo imason'ny tompon"entana? Nahoana no misy ny hafenina sy ny tsy hita? Natao fona ny vela-pandrika, mba hanamarinana zay diso. ts diso satana, f ny bibilav no namitaka. Andriamanitra mihitsy ranga no diso a! nahoana no novoleny iny hazo iny? FA LEHIBE LOATRA NY FAHENDREN'ANDRIAMANITRA SY NY FITIAVANY; navelany hisy ny maizina mba hiposahan'ny mazava. Tsy ny sarotra na ny lavaka akory no mamingana, fa ny maso tsy mijery. Avelao hisy ny adala,hivoahan'izay hendry. Avelao hiteny ny adal, mba hivoahan'izay tena b saina. F zahay tsy matahotra olana. Ny olana tsy misy no atahoranay.
Zany hoe, avelao hanao diso ny hafa, f poroy kosa f diso ny azy, ary asehoy ny tena izy.

araka ny fahalalako, d diso avoko ny hevitra rehetra. satria, ts misy olona managana trano @ hevitra, tsy misy olon mividy entana @ hevitra, fa ny b vava, sy ny tia ady, sy ny mpandainga no miseho ho b hevitra. NY ASA IHANY NO MAMARITRA NY ZAVATRA 1.NY BAINGA NO HITSARANA FA TSY NY HEVITRA. Iza àry no diso, fa tafitohina rakoto, ny maso v, s ny tongotra, sa ny lavaka, sa ny mpanao lalana, sa ny alina,sa iza?
© Eugene Heriniaina - serasera.org 1999 - 2024 - page load 0.1045